Městská část Praha 22
Nové náměstí 1250
104 00 Praha 114
Telefon: 271 071 812
E-mail: podatelna@praha22.cz
Shrnutí projektu Strategie komunikace MČ Praha 22
Projekt Strategie komunikace Úřadu městské části Praha 22 byl zahájen v lednu 2017, v rámci Operačního programu Zaměstnanost – prioritní osy Efektivní veřejná správa a trval 24 měsíců, do prosince 2018.
Projekt Strategie komunikace Úřadu městské části Praha 22 byl zahájen v lednu 2017, v rámci Operačního programu Zaměstnanost – prioritní osy Efektivní veřejná správa a trval 24 měsíců, do prosince 2018.
Smyslem a cílem projektu bylo:
- zefektivnit komunikaci v rámci úřadu i komunikaci s občany směrem ven do regionu,
- představit veřejnosti, v rámci osobních setkání, témata, která MČ řeší, a to ze všech možných oblastí,
- představit, prostřednictvím jednotlivých brožur, které vznikly po každém kulatém stole, široké veřejnosti také v on-line podobě akce a aktivity, které se v jednotlivých oblastech realizují,
- pracovat na budování „osobní značky“ a PR ÚMČ Praha 22 jako otevřené a „komunikativní“ organizace,
- vytvořit Manuál pro interní a externí komunikace ÚMČ Praha 22 i v souvislosti s tvorbou firemní kultury.
Klíčové aktivity projektu a výstupy, které byly realizovány:
- 8 kulatých stolů (4 v roce 2017 a 4 v roce 2018),
- 8 PR brožur, fotodokumentace,
- facebook MČ, pravidelné informace o akcích a novinkách ÚMČ Praha 22,
- vzdělávání zaměstnanců/kyň v oblasti komunikace,
- manuál pro interní/externí komunikaci.
Kulaté stoly pro veřejnost byly pořádány na různá témata (školství, doprava, sociální politika, prorodinná politika, investice a rozpočet, senioři a mezigenerační spolurpáce). Každý kulatý stůl se konal pod patronací některého ze členů samosprávy. V rámci kulatých stolů proběhla prezentace, v závěru pak diskuze s občany. Z každého kulatého stolu vznikla přehledn brožura, obhsahující všechny informace, které na kulatém stole zazněly.
V rámci projektu byl založen také facebook MČ Praha 22 z toho důvodu, aby MČ Praha 22 mohla komunikovat s občany na sociálních sítích a mohla reagovat na podněty, dotazy občanů.
Vedoucí odboru byli proškoleni na různé oblasti komunikace (efektivní, asertivní i krizovou) a v rámci projektu jim také bylo poskytováno odborné poradenství.
Manuál pro interní a externí komunikaci ÚMČ Praha 22 se zaměřil na interní komunikaci (tedy komunikaci v rámci úřadu) i v souvislosti s tvorbou firemní kultury a také na komunikaci externí směrem ven, do regionu, kde úřad působí. Tento dokument obsahuje informace k základům komunikace, asertivní i krizové komunikaci. Manuál se věnuje také rétorice, protože u komunikace platí, že vedle obsahu je důležitá také forma. Navíc jsou zde sepsány i příklady dobré praxe, které se v oblasti komunikace realizují v oblasti veřejné správy.
Projekt pokládáme za důležitý a smysluplný, protož komunikace je, v rámci fungování jakékoli organizace, naprosto klíčová. Komunikace je vizitkou celé organizace a je to především právě komunikace, která tvoří pověst celé organizace.
Mgr. Kateřina Kaňoková, odborná garantka projektu
Přílohy
shrnuti_projektu.pdf
Datum poslední aktualizace: 26. 3. 2019 9:47