Městská část Praha 22
Praha 22

Architektem městské části Praha 22 se stal Jiří Hejda

Ve výběrovém řízení na městského architekta, zvítězil Ing. arch. Jiří Hejda. Jeho hlavní náplní bude poradenská činnost v oblastech architektury, urbanismu, územního plánování, životního prostředí
a památkové péče v Uhříněvsi, Pitkovicích a Hájku u Uhříněvsi. Je autorem projektu moderní kancelářské budovy Main Point v Karlíně, za kterou získal prestižní světové ocenění.

Ve výběrovém řízení na městského architekta, zvítězil Ing. arch. Jiří Hejda. Jeho hlavní náplní bude poradenská činnost v oblastech architektury, urbanismu, územního plánování, životního prostředí a památkové péče v Uhříněvsi, Pitkovicích a Hájku u Uhříněvsi. Bude také hájit zájmy města z urbanisticko-architektonického hlediska při stavebních řízeních, kde je město účastníkem. MČ si od spolupráce slibuje především kultivaci veřejného prostoru.

 

Ing. arch. Jiří Hejda pochází z Prahy, v roce 1995 ukončil studia na Fakultě architektury ČVUT v Praze. Již za studií začal spolupracovat s ateliérem DAM architekti, ve kterém je od roku 2006 společníkem. Je autorem projektu moderní kancelářské budovy Main Point v Karlíně, za kterou získal prestižní světové ocenění. Ve svém bohatém portfoliu má i menší stavby, které skvěle zapadly do míst podobných naší městské části, jako DOB centrum v Dobřichovicích, či Vilapark Jinonice.

 

Do výběrového řízení, které v lednu 2019 vypsala Rada městské části Prahy 22, se přihlásilo celkem 12 architektů. Hodnotící komise složená ze zástupců obce, třech městských architektů, zástupce Institutu plánování a rozvoje a odborného zástupce občanů vybrala nejvhodnějšího kandidáta v dvoukolovém řízení.


Jak nový architekt vidí Prahu 22
Uhříněves se proměnila z maloměsta, se všemi jeho půvaby i zápory, v pražskou periferii, která začíná být k nerozeznání od jiných podobných lokalit. Nejvíce k tomu přispívá masová výstavba, kterou již původní maloměstská struktura nemůže vstřebat. Městská část potřebuje vizi svého rozvoje, koncepci veřejného prostoru s důrazem na místní kvality a samozřejmě řešení dopravy. Městský architekt může ze své pozice mnoho negativ ovlivnit a hlavně jim předcházet.

 

Foto: FIlip Šlapal

 

Datum vložení: 4. 4. 2019 16:32
Datum poslední aktualizace: 4. 4. 2019 16:52
Autor: Petra Vaňková