Městská část Praha 22
Praha 22

Metrans vysvětlil zastupitelům záměr na rozšíření ploch: emise i hluk se sníží

Na 8. zasedání zastupitelstva MČ Praha 22 dne 24. 2. 2016 byl projednáván záměr firmy Metrans – rozšíření manipulačních a skladovacích ploch v areálu o cca 25%. Zástupce Metransu vysvětlil, proč jeho záměr pro obyvatele znamená snížení emisí a hluku.

 

Na 8. zasedání zastupitelstva MČ Praha 22 dne 24. 2. 2016 byl projednáván záměr firmy Metrans – rozšíření manipulačních a skladovacích ploch v areálu o cca 25%.

Starosta Martin Turnovský seznámil přítomné s usnesením Rady MČ přijatého na základě jednání komise dopravy a odboru životního prostředí a dopravy, které definuje podmínky, za kterých je MČ ochotna souhlasit se záměrem. Usnesení bylo přijato v rámci vyjádření MČ P22 k procesu EIA (vyhodnocení vlivu na životní prostředí) pro daný záměr. MČ Praha 22 si vymezuje právo kontrolovat:

  • hlučnost areálu,
  • nenavyšování počtu kontejnerů,
  • počet vjíždějících kamionů, tak aby nebyl překročen stav v roce 2014.

 

K zajištění těchto podmínek v dalším období činnosti Metransu požaduje MČ uzavřít smlouvu s jasně vymahatelnými a citelnými sankcemi. S tím Metrans souhlasí.

Zástupce Metransu vysvětlil, proč jeho záměr pro obyvatele znamená snížení emisí a hluku.

Na zasedání vystoupil technický ředitel Metransu Petr Bartůšek, který popsal, jak funguje areál nyní a co případné rozšíření přinese:

  • Necelá třetina kontejnerů je dnes umístěna pod elektrickými jeřáby, tyto kontejnery jsou plné a jsou maximálně ve třech vrstvách.

 

  • Zbytek kontejnerů je prázdných a jsou umístěny až v šesti vrstvách mimo dosah jeřábů. Jsou tedy obsluhovány motorovými vozíky. Metrans spravuje kontejnery asi 20 vlastníků, přičemž kontejnery nejsou stejné, ale je jich více druhů. Když si vlastník zažádá o nějaký konkrétní kus, musí Metrans přeložit až 6 vrstev do výšky a 12 řad, aby se k němu dostal.

 

  • Zvýšení plochy, o kterou se snaží, tedy nepřinese navýšení kapacity areálu, ale složení kontejnerů do max. čtyř vrstev s dostatkem manipulační plochy, čímž se sníží počet manipulací s nimi, tedy i emise a hluk.

 

  • V diskuzi byl také položen dotaz týkající se nakládání kontejnerů na vlaky. Pan Bartůšek přítomným sdělil, že jim bylo vydáno územní rozhodnutí na prodloužení výtažné vlakové koleje v katastru Horních Měcholup a budou tedy žádat o stavební povolení. Nyní musí být vlaková souprava nakládána na 3-4x. Po prodloužení koleje budou vlaky rozděleny pouze na dvě části a výrazně se sníží počet jejich posunování v oblasti katastru Uhříněvsi.

 

Metrans se chce plošně rozrůst pod chráněnou oblast protihlukového valu, což pro obyvatele znamená snížení emisí a hluku při zachování počtu kamionů i vlaků. Obavy a domněnky některých zastupitelů byly dostatečně zodpovězené a zastupitelé tedy záměr Metransu podpořili.

 

Datum vložení: 25. 2. 2016 14:14
Datum poslední aktualizace: 7. 12. 2016 6:19
Autor: Petra Vaňková