Městská část Praha 22
Městská část Praha 22

 Probíhá úprava webových stránek.

Vyhlášení varovného signálu "Všeobecná výstraha"

3. Pojmenování (název) životní situace

Vyhlášení varovného signálu "Všeobecná výstraha"

4. Základní informace k životní situaci

Obyvatelstvo je v případě hrozby nebo vzniku mimořádné události varováno varovným signálem "Všeobecná výstraha". Tento signál je vyhlašován kolísavým tónem sirény po dobu 140 vteřin a může zaznít třikrát po sobě v cca tříminutových intervalech. Obyvatelstvo je následně informováno např. rozhlasem, televizí, místním rozhlasem, tzv. mluvícími sirénami, vozidly složek integrovaného záchranného systému nebo jiným způsobem o tom, co se stalo a co se má v takovém případě dělat.

V této souvislosti je třeba znát, že kromě varovného signálu "Všeobecná výstraha" existuje v České republice také signál "Požární poplach". Tento signál je vyhlašován přerušovaným tónem sirény po dobu 1 minuty (25 vteřin trvalý tón, 10 vteřin přestávka, 25 vteřin trvalý tón). Vyhlašuje se za účelem svolání jednotek požární ochrany. Signál "Požární poplach" vyhlašovaný elektronickou sirénou napodobuje hlas trubky troubící tón "HO-ŘÍ", "HO-ŘÍ" - po dobu jedné minuty.

Ověřování provozuschopnosti systému varování a vyrozumění se provádí zpravidla každou první středu v měsíci ve 12 hodin akustickou zkouškou koncových prvků varování zkušebním tónem (nepřerušovaný tón sirény po dobu 140 vteřin). O této skutečnosti jsou obyvatelé informováni hromadnými informačními prostředky.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Každý občan v takovéto situaci jedná dle vlastních schopností, znalostí, dovedností a pokynů vydávaných příslušnými státními orgány a orgány územních samosprávných celků.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Po zaznění varovného signálu "Všeobecná výstraha" (kolísavý tón sirény po dobu 140 vteřin):

  • okamžitě se ukryjte - vyhledejte úkryt v nejbližší budově (úkrytem může být výrobní závod, úřad, kancelář, obchod, veřejná budova i soukromý dům, byt), - jestliže cestujete automobilem a uslyšíte varovný signál, zaparkujte automobil a vyhledejte úkryt v nejbližší budově,
  • zavřete dveře a okna - dveře a okna se zavírají proto, že siréna může s velkou pravděpodobností signalizovat únik toxických látek, plynů, jedů nebo radioaktivních látek; uzavřením prostoru snížíte pravděpodobnost vlastního poškození zdraví,
  • zapněte rádio nebo televizi - zde se dozvíte informace o tom, co se stalo, proč byla spuštěna siréna a varováno obyvatelstvo a co máte dělat, - tyto informace mohou být sděleny i obecním rozhlasem, popř. elektronickými (tzv. "mluvícími") sirénami.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Nacházíte-li se doma a uslyšíte varovný signál "Všeobecná výstraha":

  • zavřete okna a dveře,
  • zapněte rádio nebo televizi.

Nacházíte-li se venku a uslyšíte varovný signál "Všeobecná výstraha":

  • vejděte do nejbližší budovy a požádejte majitele o úkryt.

Úkryt opusťte až tehdy, když pominou důvody k ukrývání. O tom se dozvíte opět z rádia, televize nebo místního rozhlasu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Občan získá informace o charakteru možného ohrožení, o připravených záchranných a likvidačních pracích a ochraně obyvatelstva v případě vzniku mimořádné události na příslušném obecním úřadě (obecním úřadě obce s rozšířenou působností).

Zaměstnanec získá informace o charakteru možného ohrožení, o připravených záchranných a likvidačních pracích a ochraně obyvatelstva v místě dislokace pracoviště od svého zaměstnavatele (příslušné právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby).

Právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba získá informace o charakteru možného ohrožení, o připravených krizových opatřeních a způsobech jejich provedení u příslušného obecního úřadu.

Výše uvedené informace můžete získat také u jednotek Hasičského záchranného sboru ČR.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné dokumenty nejsou stanoveny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Zaměstnavatelé - poskytují informace svým zaměstnancům.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Informace, týkající se ochrany obyvatelstva v případě mimořádných událostí a krizových situací, jsou publikovány na internetových stránkách Hasičského záchranného sboru ČR.

Každý hasičský záchranný sbor kraje má také svou internetovou stránku s příslušnými informacemi. Na těchto stránkách jsou zveřejněny i e-mailové adresy, na které můžete zaslat dotaz a požádat o odpověď.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.11.2004

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Aktuální vydání

Uhříněveský zpravodaj - červen 2020 (formát pdf, velikost souboru 3,03 MB)

Aktuální číslo - PDF ke stažení

Interaktivní mapa

Interaktivní mapa - odkaz otevře nové okno
MAPA PŘÍSTUPNOSTI

Bezbariérová mapa
GEOPORTÁL

Geoportál Praha

info přímo do mobilu

Informace z Prahy 22 ve vašem mobilu

Informace ke koronaviru

Informace ke koronaviru

máte vyhotovené doklady?

Máte již hotový občanský průkaz nebo cestovní pas?
On-line objednávky
 

Významné odkazy

Uhříněveský zpravodajFacebook městské části Praha 22        Mobilní aplikace Praha 22 v mobilu

Milion pro Prahu 22 - participativní rozpočetBěžecká škola Prahy 22

Divadlo U22Kino Účko
 

Hájek

Spolek za kvalitnější život v Pitkovicích
SDČR Praha 22/30 * ZO Senioři Praha 22Senior Point
Náš region JIHZápraží - jihovýchod za Prahou
Informační portál Prahy 22 - Uhříněvsi a okolí

Portál veřejné správy

Portál hlavního města Prahy
Portál bezpečnosti a krizového řízení hl. m. Prahy

Praha Metropole všech - web nejen pro cizince

Czech POINT

Co, Kdy v Praze