Městská část Praha 22
Nové náměstí 1250
104 00 Praha 114
Telefon: 271 071 812
E-mail: podatelna@praha22.cz
Architektonická soutěž na novou základní školu v Uhříněvsi má vítěze
Porota vybírala ve 2. kole ze šesti návrhů architektonických ateliérů SOA architekti, s.r.o, Aoc architekti s.r.o. a Atelier M1 Architekti s.r.o., PROJEKTIL ARCHITEKTI s.r.o., Atelier bod architekti s.r.o., re:architekti studio s.r.o., Marek Chalupa architekti s.r.o. Ti byli vybráni v 1. kole ze 36 portfolií.
NAPSALI O NÁS: Článek E15: Levnější provoz, estetická kvalita, širší využití. O návrhy škol soutěží architekti
Co bude následovat
Dalším krokem bude, dle podmínek soutěže, výzva k účasti v Zadávacím řízení zakázky v režimu JŘBU v ceně cca 32 mil. Kč., jejímž předmětem bude vypracování projektové dokumentace stavby včetně interiéru (dopracování soutěžního návrhu; dokumentace pro vydání společného povolení a pro provádění stavby). Projektové práce by měly trvat minimálně 12 měsíců. Nutné je také zajištění finančních prostředků na následnou zakázku v ceně 32 mil. Kč, ta není doposud rozpočtově krytá.
Veřejné představení soutěžních projektů připravujeme.
Předmět a cíl soutěže
Předmětem soutěže bylo najít nejvhodnější řešení nové základní školy pro Uhříněves.
MČ kladla důraz na nadčasové, inovativní a mnohostranně vyvážené pojetí nového školního areálu, který bude maximálně zohledňovat principy moderní výuky i efektivní využitelnost školních prostor mimo vyučování. Nová škola má být místem přátelským, bezpečným a dobře funkčním nejen pro své primární uživatele – děti a pedagogy – ale také pro další obyvatele městské části, jejíž veřejný prostor by její stavba měla promyšleně doplnit a významně zkvalitnit.
Celková kapacita školy (počet žáků): 810.
Cílem soutěže bylo pro Uhříněves najít partnera, který bude svým komplexním přístupem hledat cestu k lepšímu školnímu prostředí. Architektonické řešení školy má vytvořit podmínky pro progresivní vzdělávací zařízení, které obstojí i v budoucnosti. Kromě tradičních metod bude ve škole kladen důraz na inovativní metody výuky. S tím souvisí prolínání a otevřenost prostor, jejich případné propojení s exteriérem apod. Školní prostory by měly umožňovat větší variabilitu dle různých organizačních forem výuky, aktuálních potřeb školy a případně i dalších místních organizací.
Cílem také bylo získání přínosného návrhu školy, který spojí vysoké estetické hodnoty s chytrým provozním řešením a funkčními vlastnostmi v oblasti využití energií, a tedy i optimální ekonomickou náročností po celou dobu trvání životnosti objektu.
Datum poslední aktualizace: 23. 7. 2021 14:29