Městská část Praha 22
Praha 22

Do prasátka nebo na účet (projekt MAP II)

Do prasátka nebo na účet (projekt MAP II)

Díky evropskému projektu MAP II, který na Praze 22 probíhá již třetím rokem, se podařilo zajistit již několikátý ročník seminářů finanční gramotnosti ve všech základních školách SO Prahy 22.

DO PRASÁTKA NEBO NA ÚČET?

Jestli patříte k těm, kteří doma spoří do prasátka, nejspíš jste ve škole neměli kurz finanční gramotnosti.

Hospodaření a finanční strategie již dávno nejsou jen otázka firem a korporací, ale také domácností a jednotlivců. Nepřemýšlet o svých penězích je jako ukládat je do děravé kapsy.

Naštěstí pro děti se časy mění a finanční osvěta se dostává již do mateřských a základních škol.

Díky evropskému projektu MAP II, který na Praze 22 probíhá již třetím rokem, se nám podařilo zajistit již několikátý ročník seminářů finanční gramotnosti ve všech základních školách SO Prahy 22.

Semináře vede p. Macura a jsou určeny pro žáky 5., 8. a 9. ročníků ZŠ.

Děti jsou seznámeny se základními finančními návyky, informacemi o bankovním a nebankovním sektoru, běžných i spořicích účtech, kreditních kartách, úvěrech. Dostanou se k tématu pojištění, finančních registrů, exekucí a proberou rodinný či osobní rozpočet. Základ seminářů je vždy daný a přizpůsobený věku dětí. Dostatečný prostor je také věnován dotazům a diskusi o tématech, která děti samy řeší nebo je zajímají podrobněji. Lektor se nebojí dětem odpovídat i na záludné dotazy, mnohdy připojí i konkrétní situaci či zážitek z jeho mnohaleté praxe v oboru financí. Pro soukromé dotazy nabízí i následnou mailovou konzultaci.

V letošním školním roce se nám podařilo využít pár týdnů, kdy byly děti ve školách, a stihli jsme uskutečnit většinu seminářů na našich ZŠ. Do konce roku uskutečníme i zbylé semináře, ať už prezenční či distanční formou.

Příští rok, věříme, už vše normálně „naživo“ ve školách.

Mgr. Andrea Vašíčková Buršíková, vedoucí PS MG MAP II

      

Datum vložení: 28. 3. 2021 11:04
Datum poslední aktualizace: 28. 3. 2021 11:33
Autor: