Městská část Praha 22
Nové náměstí 1250
104 00 Praha 114
Telefon: 271 071 812
E-mail: podatelna@praha22.cz
Zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel - nové, dosud neregistrované silniční vozidlo
3. Pojmenování (název) životní situace
Zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel - nové, dosud neregistrované silniční vozidlo
4. Základní informace k životní situaci
Tato situace se týká první registrace dosud neregistrovaného silničního vozidla (nového silničního vozidla) v České republice.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Oprávněnou osobou k jednání je obecně fyzická nebo právnická osoba, která bude zapsaná v registru vozidel jako vlastník silničního vozidla, popř. na základě společné žádosti - vlastník a osoba, která je v žádosti uvedena jako provozovatel silničního vozidla.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí v souladu s § 6 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP) v místě aktuálního pobytu nebo sídla provozovatele.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož územním obvodu má provozovatel motorového nebo přípojného vozidla bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště, nebo sídlo; v Praze na Magistrát hlavního města Prahy.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K žádosti je třeba přiložit doklady uvedené v § 6 odst. 5 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář - "Žádost o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel" je k dispozici na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu) nebo leasingová společnost.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.