Městská část Praha 22
Nové náměstí 1250
104 00 Praha 114
Telefon: 271 071 812
E-mail: podatelna@praha22.cz
Výpis údajů z Registru obyvatel
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Výpis údajů z Registru obyvatel
4. Základní informace k životní situaci
Výdejem údajů z Registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí poskytnutí údajů, které jsou v ROB o fyzické osobě ("subjektu údajů") vedeny.
O vydání výpisu údajů z ROB může požádat subjekt údajů podle § 58 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
O vydání výpisu údajů z ROB může požádat fyzická osoba starší 15 let, případně zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele (údaje se v takovém případě poskytnou zmocněnci).
Za fyzickou osobu mladší 15 let a osobu, jejíž svéprávnost byla omezena rozhodnutím soudu tak, že není způsobilá k podání žádosti, nebo která má soudem schválenu smlouvu o nápomoci nebo o zastoupení členem domácnosti, žádá o poskytnutí údajů zákonný zástupce, opatrovník, člen domácnosti nebo společně se subjektem údajů jeho podpůrce.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Údaje z ROB se poskytují na základě žádosti podané:
a) Z vlastní datové schránky - v rozhraní CzechPOINT@home (postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek).
b) Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku, nebo u kteréhokoli obecního úřadu obce s rozšířenou působností, krajského úřadu nebo u Ministerstva vnitra.
c) V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Žádost podaná prostřednictvím vlastní datové schránky
Tento proces je zahájen vyplněním formuláře "Žádost o výpis údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).
Na základě vyplnění formuláře a jeho následným odesláním prostřednictvím Informačního systému datových schránek je žadateli zpracován elektronický výpis údajů z ROB.
Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.
Výpis obsahuje identifikaci žadatele, a dále může obsahovat kompletní údaje k jeho osobě, případně jen žadatelem vymezený rozsah vybraných údajů, které jsou o něm vedeny v ROB.
Žádost podaná osobně
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT nebo u kteréhokoli obecního úřadu obce s rozšířenou působností, krajského úřadu nebo u Ministerstva vnitra provede žadatel svoji identifikaci pomocí elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
Žádost podaná v listinné podobě
Žádost lze podat na kterémkoli obecním úřadu obce s rozšířenou působností, na krajském úřadu nebo na Ministerstvu vnitra.
Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje subjektu údajů:
jméno, popřípadě jména, a příjmení,
datum a místo narození,
číslo a druh elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
adresu místa pobytu, popřípadě jinou kontaktní adresu,
rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.
Žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem; úředně ověřený podpis se nevyžaduje, je-li žádost podepsána před zaměstnancem zařazeným ve správním orgánu, vůči kterému směřuje.
Osoba žádající za subjekt údajů musí dále prokázat svoji totožnost.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
U osobního podání je nutné mít s sebou elektronicky čitelné doklady umožňující elektronickou identifikaci.
U občanů České republiky občanský průkaz nebo cestovní pas, u cizinců doklad o povolení k dlouhodobému pobytu na území České republiky (např. průkaz o povolení k pobytu).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář "Žádost o výpis údajů z Registru obyvatel" je k dispozici na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
- Vydání elektronického výpisu údajů z ROB prostřednictvím CzechPOINT@home není zpoplatněno.
- Poskytnutí výpisu údajů z ROB na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT, který je ověřeným výstupem z informačního systému, je zpoplatněno podle položky č. 3 písm. d) Sazebníku zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, následovně: první stránka výpisu ve výši 100 Kč a za každou další započatou stránku 50 Kč.
- Poskytnutí výpisu údajů z ROB obecním úřadem obce s rozšířenou působností, krajským úřadem nebo Ministerstvem vnitra, který není ověřeným výstupem z informačního systému, je zpoplatněno podle položky č. 3 písm. a) Sazebníku zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, následovně: za každou i započatou stránku 50 Kč.
Výpis údajů z ROB je generován zpravidla v rozsahu jedné stránky formátu A4.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost podaná prostřednictvím datové schránky je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná osobně na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je vyřízena okamžitě (na počkání), resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra je vyřízena ve lhůtě 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Není možné podat opravný prostředek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
Jaké údaje tímto formulářem obdržím?
Výpisem údajů z ROB jsou fyzické osobě (žadateli) poskytovány referenční údaje (zejména osobní), které jsou k její osobě evidovány v ROB - např. jméno, příjmení, datum a místo narození, adresa místa pobytu, případně doručovací adresa, státní občanství, čísla elektronicky čitelných identifikačních dokladů, identifikátor datové schránky, je-li datová schránka zpřístupněna, a dále provozní údaj, kdy došlo ke změně některého z referenčních údajů.
Formulář chce po mně zadat přihlašovací jméno a heslo. Kde je získám?
Jedná se o přihlašovací údaje do datové schránky. Pokud nemáte dosud datovou schránku zřízenu, můžete o ni požádat podle postupu zveřejněného na webových stránkách Datových schránek.
Mám obavy zadávat do formuláře CzechPOINT@home své přihlašovací údaje do datové schránky. Je to bezpečné?
Ano. CzechPOINT@home je navržen tak, že ověření vašich přihlašovacích údajů do datové schránky probíhá v perimetru ISDS. CzechPOINT@home nepřichází s vašimi přihlašovacími údaji do styku.
22. Další informace
Další doplňující informace naleznete na webových stránkách Ministerstva vnitra nebo na webových stránkách Czech POINT.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo vnitra České republiky - odbor správních činností, oddělení registru obyvatel
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2016
28. Popis byl naposledy aktualizován
13.03.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace